rekl

sobota, 28 września 2013

Pierogi z brzoskwinią, jabłkiem i miodem

Gotując dla mojego mężczyzny muszę się sporo nakombinować jak i czym tu go przekonać do obiadów "na słodko". Typowy mięsożerny facet nie potrafi zrozumieć że dla mnie mięso może nie istnieć :) I wprost przepadam za naleśnikami, pierogami z owocami i makaronami na słodko! 
No cuż i tu nadchodzi moment kiedy trzeba znaleść ten złoty środek :) Jabłka nie bardzo go przekonywały, a już z dodatkiem cynamonu... cyt: "PRL kompletny". Tak więc trochę się nagimnastykowałam ale zrobiłam to oto danie. Mam szczerą nadzieję że i Wam przypadną do gustu.




Pierogi z brzoskwinią

Najlepsze ciasto na pierogi


Pierogi z owocami i miodem


Składniki:
1 brzoskwinia
3 jabłka
2 łyż miodu

1 kg mąki
2 jajka
0,5 l gorącej wody
1/3 szkl oleju
szypta soli









Z podanych składników zagniatamy ciasto, (Jak to zrobić dowiesz się pod linkiem: http://szpilkiwmojejkuchni.blogspot.com/2013/08/ciasto-na-pierogi-dobre-do-mrozenia.html )

Przygotowujemy nadzienie: obieramy jabłka, kroimy jadalną część w średnią kostkę, brzoskwinie myjemy i kroimy tak jak jabłko. Bardzo ważne by wielkościowo były podobne. Ja użyłam na prawdę dużych dlatego starczyło mi farszu aż na 1 kg mąki.
Pokrojone owoce mieszamy w miseczce oblewamy 2 łyż (jak do herbaty) miodu i mieszamy bardzo dokładnie.

Kawałki ciasta rozwałkowujemy na cienkie placki wykrawamy kółka i faszerujemy "sałatką". Lepimy pierogi. Co jakiś czas mieszamy "sałatkę" by miód nie opadł na dno. 
Gotujemy pierożki w lekko osolonej wodzie kilka min aż wypłyną. 

Podajemy z dowolną okrasą. Poniżej przepis na moją ulubioną.
Okrasa:
2 łyż stołowe masła
2 łyż stołowe cukru
2 łyż stołowe śmietany 18%

Rozpuszczamy w rondelku masło dosypujemy cukier, czekamy aż się rozpuści i energicznie mieszając dodajemy śmietanę - zdejmując jednocześnie z ognia. Polewamy pierogi :)
SMACZNEGO!

2 komentarze:

Będzie mi bardzo miło jak napiszesz kilka słów o swoich wrażeniach :) chętnie przyjmę pochwały, dzielnie zniosę krytykę :) Pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny.