rekl

czwartek, 4 lipca 2013

Domowe pieczywo - bułeczki pieski

Te bułeczki powstały specjalnie dla mojej kuzynki, która poddała mi pomysł zrobienia takich bułeczek :)
To dla Ciebie Natalko :) mam nadzieję że wyszły mi choć w połowie takie jakich się spodziewałaś!!

A propos samych bułeczek:
Lekko czosnkowe pysznie delikatne i w dodatku w kształcie piesków ;D
Przepadam wręcz za pieczywem czosnkowym, lekko chrupiącym, z grubszą skórką i z dodatkiem masełka. Mam nadzieję że i Wam posmakują! 






HOT - DOGOWE xD






Składniki:
Ciasto:
2 pełne szklanki mąki tortowej
2 żółtka
1 szklanka mleka
30 dag drożdży świeżych
3 łyż masła (kostka 2x2x2)
Szczypta soli (duża)
2 łyż cukru
Plus do aromatu:
3-4 ząbki czosnku
Pieprz w kulkach
Do bułeczek:
Sos chilii
Sałata zielona
Ser żółty ok. 15 dag
Paróweczki (dowolne)




Z 1/3 części mąki, cukru, drożdży i połowy mleka robimy zaczyn podsypując go mąką aż będzie gęstości śmietany. Na zaczyn wejdzie ok. ¾ szkl mąki, odrobiną mąki posypujemy zaczyn po wyrobieniu, nie mieszamy. Odkładamy na 15 min w ciepłe miejsce – aż podwoi swoją objętość.

Tu obok jest już wyrośnięty, zdjęcie wyszło trochę jasno ale zaczyn ma kolor drożdży.


Do większej miski sypiemy resztę mąki, tuż przed wylaniem zaczynu do mąki podgrzewamy mleko z żółtkami i odrobiną soli do momentu aż będą w letniej temperaturze – nie mogą być gorące.







Wlewamy do miski zaczyn  i mieszamy dokładnie z mąką dolewając mleka z masłem. Urabiamy ciasto – może być potrzebne jeszcze ¼ - ½ szkl mąki ale konsystencja ma być lekko luźna. Odkładamy na pół godziny w ciepłe miejsce.

Po podwojeniu objętości naszej drożdżówki wrzucamy ją na blat obsypany mąką i lekko wyrabiamy. Formujemy rulon i wycinamy plastry (około 12 szt). Następnie każdy nacinamy tworząc dowolny kształt (piesek – nacinamy 2 poziome linie po bokach tworząc uszy i formujemy na okrągło pyszczek). Wbijamy pieprz jeśli chcemy uzyskać oczka i buzię.
Pieczemy 30-35 min w 160 stopniach.

Do bułeczek gotowych kroimy sałatę, polewamy ją sosem chili albo ketchup, nakładamy serek i parówki. Pyszne i zabawne hot-dogi gotowe :) 


Przepis ten bierze udział w akcji:

1 komentarz:

Będzie mi bardzo miło jak napiszesz kilka słów o swoich wrażeniach :) chętnie przyjmę pochwały, dzielnie zniosę krytykę :) Pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny.