rekl

wtorek, 9 lipca 2013

Racuchy z mięsem i warzywami

Pomysł na te racuchy zrodził się w pewien poniedziałek... Nie mówię tu o dzisiejszym ale którymś z kolei... Nie wiem jak u Was ale w mojej kuchni w niedzielę jest rosołek :) a to na udkach, czasem na kościach ale jest ;) 
I tak właśnie po niedzieli zostały mi udka z rosołu z którymi nie miałam co zrobić, a że mój piesek powinien przejść na dietę postanowiłam zrobić takie oto racuszki z mięskiem z dnia poprzedniego i warzywami które mi zostały w lodówce po weekendowym obżarstwie ;)







Racuszki z mięsem


Składniki:
0,5 kg mięsa ugotowanego (z udek, lub pierś)
2 papryki czerwone
Pęczek natki pietruszki
0,5 l mleka
0,5 kg mąki tortowej
1 jajko
Pieprz
Sól do smaku
Proszek do pieczenia
Przyprawa do kurczaka
Olej rzepakowy do smażenia





Kurczaka (pierś czy mięsko z udka) kroimy na mniejsze paseczki, obsypujemy przyprawą do kurczaka, lekko pieprzem. Natkę pietruszki siekamy, paprykę myjemy, wydrążamy gniazda nasienne i kroimy na paseczki.




W mikserze mieszamy mleko z jajkiem i proszkiem do pieczenia i solą. Powoli dosypujemy mąki tyle aż masa będzie miała zwartą konsystencję (jak śmietana). Nie są to klasyczne racuchy na słodko więc podsypujemy  więcej soli a nawet i pieprzu do masy.






Rozgrzewamy olej na patelni, wlewamy odrobinę masy obsypujemy składnikami które wcześniej pokroiliśmy i zalewamy masą od góry. 





Smażymy z obu stron na rumiano na lekkim ogniu tak by doszła masa w środku.
Podajemy z ketchupem, musztardą lub dowolnym sosem. Solo też są pyszne :) 


Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło jak napiszesz kilka słów o swoich wrażeniach :) chętnie przyjmę pochwały, dzielnie zniosę krytykę :) Pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny.