rekl

poniedziałek, 27 maja 2013

Wiosna pod rabarbarem

Kompot - tradycyjny polski dodatek do obiadu, wyparty przez wynalazki typu : cola, sztuczne napoje produkowane na zagęstnikach i z dużą ilością konserwantów. I jak tu nie mieć wrażenia że świat oszalał? Przecież nie ma nic lepszego niż świeżo wyciskany sok z owoców sezonowych czy domowej roboty kompocik :P 
Idąc tym tropem postanowiłam przygotować małe conieco z mojego ulubionego warzywa : rabarbaru. (cieszę się że nie muszę tego mówić na głos bo słabo mi idzie z literką "R" - wszyscy wiedzą o co biega ;P ) Co prawda nie jest to owoc - lecz warzywo ale idealnie się nadaje i na prawdę pysznie smakuje! Kto wie? Może już niedługo rabarbar tak jak pomidor stanie się owocem ;)) Magia ! :DD


Kompot z rabarbaru i jabłek

Składniki:
4 – 5  grube gałązki rabarbaru
2 duże jabłka
7 łyż stołowych cukru
2,5 litra wody


Kompocik, wiadomo – bardzo łatwa sprawa. Obieramy owoce i warzywa, kroimy na kawałki i wrzucamy do gotującej się wody, dosypujemy cukru do smaku, jeżeli lubimy można wycisnąć sok z 1 cytryny. Gotujemy aż zacznie wrzeć i po tym jeszcze 5 minut. Przecedzamy przez sitko (rabarbar się rozwarstwi), podajemy schłodzony ;)



Smacznego!


2 komentarze:

  1. :)
    a właśnie zastanawiałam się- patrząc na miniaturkę na Durszlaku co takiego dodałaś, że ma taki kolor. Już się wszystko wyjaśniło:)
    mniam
    Dziękuję Ci za propozycję do akcji rabarbarowej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. po dodaniu wersji z jabłkiem zobaczyłam dodany przepis na kompot rabarbarowo- truskawkowy ;) takiego jeszcze nie próbowałam i pewnie bym nie spróbowała gdyby nie ta akcja :) będę w niej uczestniczyć co rok xD

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jak napiszesz kilka słów o swoich wrażeniach :) chętnie przyjmę pochwały, dzielnie zniosę krytykę :) Pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny.