rekl

niedziela, 27 października 2013

Tarta czereśniowa - ze słoika ;)

Smak lata zamknięty w słoiku został uwolniony w postaci pysznego placka czereśniowego :)

Jako że te wakacje miałam wyjątkowo pracowite, nie miałam czasu na robienie domowych przetworów czy słoików... ale mamusia tak ;) Zaopatrzyła mnie w kilka słoików soku czereśniowego i czereśni w syropie - specjalnie na placki :D 
Tak więc wykorzystałam aż litrowy sok - na kompocik i czereśnie w środku na nadzienie do placka!

Może i wy macie takie przetwory z których jest dużo owoców a nie macie co z nimi zrobić? Wypróbujcie przepis :D

Tarta owocowa

Czereśnie w cieście






Składniki:

0,5 kg mąki krupczatki
2 żółtka + 1 jajko
2 łyż śmietany 18%
250 g margaryny (kostka)
1 szkl cukru 
1 proszek do pieczenia

Nadzienie:
1 litr Czereśnie z syropu
lub inne wydrylowane


Mąkę wysypujemy na stolnicę razem z cukrem, solą, proszkiem do pieczenia i zimną pokrojoną drobniej kostkę margaryny, siekamy dodajemy śmietanę, jajko i żółtka, ucieramy i zagniatamy ciasto na jednolitą masę. 
Gotowe ciasto kruche wkładamy do woreczka na pół godziny do lodówki.


Owoce odsączamy z syropu. (u mnie były bardzo słodkie więc przelałam je wodą na durszlaku).
Ciasto rozwałkowujemy i wykładamy 3/4 ciasta na formę do tarty ( moja ma 34 cm ), na to owoce i przykrywamy 1/4 ciasta - można go zetrzeć na tarce lub zrobić paseczki. 

Pieczemy w temp 180 stopni przez około 45 -50 min.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło jak napiszesz kilka słów o swoich wrażeniach :) chętnie przyjmę pochwały, dzielnie zniosę krytykę :) Pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny.