rekl

poniedziałek, 4 listopada 2013

Oscypek w żurawinie - góralska kuchnia

Jednym z najpopularniejszych przysmaków Podhala i Zakopiańskich Krupówek jest właśnie oscypek w żurawinie! Pyszny słony owczy serek podwędzany, bądź nie, z dodatkiem słodkiej żurawiny ;) 
Osobiście uważam że przepis ten jest uniwersalny dla każdych serków typu "górskiego" jak oscypek, gołka czy wędzone sery jakie można dostać w przeciętnym polskim sklepie, bez względu na region.

Jedyne przed czym przestrzegam to pseudo oscypki pakowane hermetycznie bez śladów owczego mleka ;) dobre są, ale koło oscypka to tylko leżały ;D
Ja po oscypki pojechałam do samego Zakopanego i jestem pewna źródła z jakiego pochodzą! A do tego że są na prawdę świeże ;)


Oscypek















Składniki:
12 oscypków małych (wędzone i białe)
Żurawina - słoik
50 g masła do podsmażenia
Chleb




Jeżeli kupiliśmy dużego oscypka koimy go w plastry ok 1,5 cm, małe zaś bezpośrednio smażymy na patelni na średnim ogniu, na maśle. 

Opiekamy z obu stron na rumiano. 

Czy serek będzie dobry w środku zobaczymy po skórce która lekko się uwypukli i spłaszczy - nie dając się nabić na widelec.

Gorące oscypki przekładamy na talerz smarujemy żurawiną i zagryzamy z chlebkiem.

Chlebek w oryginale nie występuje ale ja zawsze kroję małe kromeczki do przegryzienia. 



Przepis ten bierze udział w akcji:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło jak napiszesz kilka słów o swoich wrażeniach :) chętnie przyjmę pochwały, dzielnie zniosę krytykę :) Pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny.