rekl

niedziela, 6 października 2013

Marchewkowy piernik

Marchewkowy piernik to pyszny pomysł na ukrycie całej gamy witamin w cieście który smakuje zupełnie inaczej. Drobno starte marchewki są prawie niewidoczne, smak nie wyczuwalny, jedynie kolor może zdradzić zawartość. 
Testowałam go na znajomych - jedynie 1 osoba na 7 które pytałam o "tajemniczy składnik" domyśliła się co ciasto ma w środku.
Ciasto marchewkowe



Ciasto marchewkowe






Składniki:
2 szkl mąki
3 jajka
4 - 6 marchewek
1/2 szkl oleju
3/4 szkl cukru
0,5 łyż sody
2 płaskie łyż proszku do pieczenia
0,5 łyż* cynamonu, imbiru, gałki muszatołowej
szczypta soli

do przełożenia
Dżem śliwkowy (renkloda)
lub powidło
cukier puder do posypania


Marchewki obieramy i ścieramy na drobnej tarce. Lekko odciskamy z nadmiaru soku *. Białka oddzielamy od żółtek i z dodatkiem odrobiny soli ubijamy na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodajemy cukier - po odrobinie, następnie zmniejszamy obroty, wsypujemy startą marchew i żółtka. 
Do osobnego naczynia wsypujemy mąkę z sodą i proszkiem do pieczenia i dokładnie miksujemy z masą marchewkową. Po odrobinie - tak jak cukier.


Gotową masę przelewamy do wysmarowanej masłem formy (będzie dość gęsta - troszkę gęściejsza od śmietany) i pieczemy około 45 min w temp 180 stopni. Najlepiej jak sprawdzisz patyczkiem!

Mój kotek był zachwycony zapachem :)




Po upieczeniu i lekkim przestudzeniu przecinamy na pół i przekładamy dżemem. 
Życzę smacznego!


* ilość przypraw do użycia w przepisie jest opcjonalna, ja bardzo lubię aromatyczne ciasto i dla mnie jest odpowiednie ;)
* MARCHEW - nie odciskaj jej jeżeli jest sucha, wręcz przeciwnie można nawet dolać 2-3 łyż soku marchwiowego. 

*********** Serdecznie pozdrawiam Panią Dorotę, dziękuję za pomoc w dopracowaniu przepisu ***********

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło jak napiszesz kilka słów o swoich wrażeniach :) chętnie przyjmę pochwały, dzielnie zniosę krytykę :) Pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny.