rekl

piątek, 4 października 2013

Dwukolorowy piegus z czekoladą

Piegus to bardzo proste ciasto, wilgotne, mięciutkie i nie wymagające wiele pracy czy pieniędzy. Długo pozostaje świeże i pasuje na wiele okazji. Można go też przygotować w foremkach muffinowych. Ja robiłam go w najprostszej keksówce 7x20 cm z dodatkiem gorzkiej czekolady :) najlepsze jest jeszcze ciepłe jak czekolada się rozpływa w ustach :) Polecam i Wam!
















Składniki:
10 porcji(nie j.w.80 ;) )
2 szkl mąki
2/3 szkl cukru
1 szkl mleka
1/4 kost masła
2 łyż proszku do pieczenia
2 łyż cukru wanilinowego
1 jajo
1 tabliczka gorzkiej czekolady
2 łyż kakao prawdziwego


Masło roztapiamy i odstawiamy do ostudzenia, mieszamy w jednej misce suche składniki mąkę, proszek, cukier, cukier wanilinowy a w drugiej mleko masło, jajko. Suche wsypujemy do mokrych i mieszamy dokładnie. Odlewamy połowę ciasta do innej miski, dosypujemy kakao i mieszamy aż całość zmieni kolor. 

Siekamy czekoladę i dodajemy do którejś z mas ( u mnie do jasnej ) wykładamy na foremkę najpierw jasną na nią ciemną (lub odwrotnie) i delikatnie patyczkiem lub łyżką mieszamy by powstał jedynie wzorek (dukolorowy). 


Wylewamy do keksówki (posmarowanej masłem) i pieczemy w temp ok.200 stopni przez 45 min. Najlepiej sprawdzić patyczkiem. (mi ciasto aż pękło :D jestem zachwycona!!!)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło jak napiszesz kilka słów o swoich wrażeniach :) chętnie przyjmę pochwały, dzielnie zniosę krytykę :) Pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny.