rekl

środa, 19 czerwca 2013

Szarlotka z czereśniami

W ogródku u mnie lato pełną parą :) a co za tym idzie masa owoców!!! W tym tygodniu dojrzały pierwsze czereśnie więc postanowiłam trochę pokombinować ;) Klasyczna "Szarlotka" nie jest zła ale wzbogacona o smak czereśni i ich słodycz podbiła moje kubki smakowe!! Poproszę lato cały rok!! 






Szarlotka z czereśniami
Składniki:
0,5 kg mąki krupczatki
1 jajko
1 – 1,5 szkl cukru
1 kostka margaryny z lodówki
2 łyż śmietany
1 op proszku do pieczenia
Szczypta soli
1 galaretka (żółta lub czerwona)
0,7 kg jabłek
0,5 kg czereśni

Na stolnicy siekamy nożem zimną margarynę z mąką, szczyptą soli, proszkiem do pieczenia, cukrem i cukrem wanilinowym. Jak margaryna będzie mieć z mąką jednolitą konsystencję (po około 5 min siekania).  Wbijamy jajko i mieszamy z resztą masy, jeżeli masa delikatnie się klei nie dokładamy śmietany i zarabiamy już rękoma ciasto. Nie podsypujemy mąką ( a jeżeli podczas wyrabiania klei się do rąk zawijamy ciasto w woreczek i wkładamy do lodówki ).




Jabłka obieramy ścieramy na tarce o grubych oczkach, zasypujemy je galaretką, delikatnie mieszamy. Czereśnie drylujemy. Mieszamy je z jabłkami.


Przygotowujemy tortownicę (moja ma 24cm),  wykładamy spód papierem do pieczenia lub smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni bez 
termoobiegu.



Ciasto dzielimy na 2 części, każdą rozwałkowujemy wykładamy spód i boki formy, nakładamy jabłka i czereśnie do środka i przykrywamy płatem drugim, nakłuwamy widelcem i wkładamy do piekarnika. Pieczemy około 45 min.



Przepis ten bierze udział w akcjach:

2 komentarze:

  1. Dobrze że nie z truskawkami ;) z czeresniami to i ja sie poczęstuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zapraszam :) już niedługo będą gofry! BEZ TRUSKAWEK :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jak napiszesz kilka słów o swoich wrażeniach :) chętnie przyjmę pochwały, dzielnie zniosę krytykę :) Pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny.