rekl

czwartek, 28 listopada 2013

Marynata do kurczaka - kukurydziana

Olej kukurydziany tłoczony na zimno - oto sekret pysznej marynaty do złocistego kurczaka jaki mam przyjemność Wam zaprezentować poniżej. Jesteście ciekawi? 


Olej kukurydziany


 
W tym przepisie użyłam oleju w saszetce firmy Biolevita z którą miałam ostatnio przyjemność podjąć współpracę. Obiecałam rzetelną recenzję, i mam zamiar obietnicy tej dorzymać. Czytajcie do końca!





Teraz PRZEPIS na marynatę, a poniżej RECENZJA!

Składniki:
1 op Oleju kukurydzianego 30 ml
-przyprawy ilość wg. uznania-
Papryka ostra
Kurkuma
Pieprz czarny mielony
Bazylia otarta (mielona) bądź świeża
Sól
2 piersi z kurczaka

mąka
olej do smażenia



Piersi z kurczaka dokładnie myjemy i wkładamy do miski (można je od razu filetować na kotlety lub pokroić w kostkę), zależy do czego go użyjecie. Zalewamy olejem kukurydzianym i przyprawami. Ja dałam każdej z przypraw po płaskiej łyżeczce do herbaty. 

Dokładnie mieszamy zawartość miski tak by marynata znalazła się na każdym kawałku mięsa.
Przykrywamy folią spożywczą i marynujemy ok. 2h. 
Rozgrzewamy olej na patelni, każdy kawałek lekko obtaczamy w mące i smażymy na rumiano.



Kurczak w środku jest aromatyczny, soczysty. Ma wyraźny aromat oleju kukurydzianego.


RECENZJA:
Co myślę o oleju kukurydzianym Biolevita:

 Zalety:
-Wygodne opakowanie - saszetka do rozerwania ;)
-Odpowiednia ilość do przygotowania marynaty czy potrawy dla kilku osób
-Świeżość produktu - szczelnie zamknięte, zawsze świeże
-Łatwość przechowywania i podania - oleje Biolevita można schować w torebce i dolać do sałatki bezpośrednio przed podaniem :) Kto by nosił butelkę ze sobą, albo zalewał sałatkę rano by po południu zjeść ją w pacy rozmokniętą? 
- Kolor pomarańczowo złoty i wyrazisty zapach

Wady:
Wadę znajduję jedną:
-Olej się skończył ;) chciałabym go więcej i wypróbować w wielu innych wariantach!

Przydatne informacje o oleju:

  • - na niektórych forach jest polecany do domowego majonezu
  • - nie powinno się na nim smażyć, jest za to idealny do dań na zimno i marynat
  • - polecany jest szczególnie dla osób aktywnych fizycznie
  • - ma intensywny aromat kukurydziany 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło jak napiszesz kilka słów o swoich wrażeniach :) chętnie przyjmę pochwały, dzielnie zniosę krytykę :) Pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny.